
Sacensības florbolā
7. februārī Daugavpils Draudzīgā aicinājuma vidusskolā notika Daugavpils pilsētas skolēnu sacensības florbolā 2008.-2009. gadā dzimušajiem zēniem, kurās ar panākumiem startēja arī Daugavpils Centra vidusskolas komanda. Spraigā cīņā mūsu skolnieki ieguva godalgoto 3.vietu.
Priecājamies par labo rezultātu un novēlam komandas dalībniekiem Pāvelam Deņisovam (9.b), Elvim Pavlovskim (10.a), Nikitam Semjonovam un Nikitam Šapkinam (8.s), Dmitrijam Cvetkovam un Aleksam Sūrītim (8.b) arī turpmāk ar panākumiem pārstāvēt skolu dažādos turnīros! Paldies sporta skolotājam Maksimam Sergejevam par komandas sagatavošanu sacensībām!
Pirmsskolēnu STEM apguve skolas vidē
2024. gada 5. februārī DCV pirmsskolas audzēkņi (17.pii) piedalījās interaktīvajā darbnīcā, kurā iepazinās ar dažādām pētījuma metodēm, lai mācītos, domātu, analizētu un rīkotos. Pasākums notiek jau otro gadu un tajā tiek iesaistīti pirmsskolas 6-7 gadus veci izglītojamie. Katrā darbnīcas stacijā (1. stacija- Modelēšana; 2. stacija- Mikroskopēšana; 3. stacija- Spēle) audzēkņi apguva zinātniskās metodes, plānoja un domāja veidus, kā situāciju risināt, izvēlējās piemērotāko risinājumu, izvērtējot iedomātos risinājuma variantus. Skolas un pirmsskolas koppasākumi ir labākais veids, kā sagatavot skolēnus pārejai uz skolas posmu, padziļināt zināšanas, prasmes un nodrošināt veiksmīgu pēctecību.
“Varam, mākam, spējam!”
7.02.2024. Centra vidusskolas 3.klašu skolēni piedalījās Daugavpils Bērnu un jauniešu centra “Jaunība” rīkotajā pasākumā “Varam, mākam, spējam!”
Pirmais uzdevums bija radošs, no finiera gabaliņiem jākonstruē skudra. Lai arī dažādi veicās bērniem ar modelēšanu, bet visi bērni veiksmīgi paveica uzdevumu. Nākamajā stacijā mūs gaidīja orientēšanās spēle. Visi iesaistījās ātri un ar interesi, jo tādu iepriekš aktivitāti nav redzējuši. Šī spēle lieliski attīsta bērnu domāšanu, atmiņu un orientēšanās spējas. Nobeigumā bērniem bija īsa aktiermākslas nodarbība. Katram bija iespēja nodemonstrēt savas aktiera spējas un arī novērtēt tās. Pēc nodarbības visi secināja, ka aktiermāksla ir ļoti sarežģīts darbs.
Mūsu draudzīgā komanda ieguva nomināciju “Uzmanīgākā komanda”.
Informāciju sagatavoja skolotāja L.Savčenko
Iemācījāmies ādas uzbūvi!
Bioloģijā 7. klasē, tematā ,,Kas sedz organismus?”, viena no apgūstamajām prasmēm ir ādas modeļa veidošana, lai attēlotu ādas uzbūves saistību ar veicamajām funkcijām. Ādu var veidot no plastilīna, var veidot digitāli, izmantojot sagatavi Power Point dokumenta veidā vai lietot Google Classroom mācību platformu. Taču mūsu skolas skolēniem bija uzdevums sadalīties pāros pa divi un no dažādiem materiāliem izveidot ādas telpisku 3D modeli, izskaidrojot uzdevumus, ko āda veic (izmantojot soma.lv piedāvāto projekta darbu). Vispirms bija jāiemācās ādas kārtu nosaukumus, atrašanās vietas, ādas sastāvdaļas un to funkcijas. Kad galvā jau bija izveidojies ,,ādas modelis” - temats izprasts, varēja izdomāt un atnest piemērotākos materiālus modeļa veidošanai. Šis pašvadītas mācīšanās uzdevums tika veikts stundā – veidots ādas telpisks modelis. Izrādījās, ka visvairāk prasmju, iemaņu un izdomas bija jāpieliek kvalitatīvi piestiprinot modeļa sastāvdaļas, lai tās nekristu nost no pamatnes, tādējādi izpildot vienu no vērtēšanas kritēriju prasībām. Prezentējot darbus, skolēnu stāstījumam bija jābūt pārdomātam, zinātniski pareizam, raitam. Visai klasei bija jārāda un jāstāsta, kuras ķermeņa daļas āda ir attēlota modelī, kāda materiālu un krāsu izvēle izvēlēta, kāda ir matu struktūra, jānosauc svarīgākās funkcijas, ko āda spēj nodrošināt. Un stāstījumu bija jābeidz pastāstot, ko var apgūt ar modelēšanas palīdzību un kādas grūtības bija jāpārvar, lai sasniegtu rezultātu.
Redz, praktisku uzdevumu veikšana ir viena no efektīvākajām mācīšanās aktivitātēm, kuras, cerams, skolēni atcerēsies visu mūžu, jo palīdz nostiprināt iegūtās zināšanas.
Bioloģijas skolotāja M. Skutele
Augu reakcija uz kairinājumu.
Augi ir organismi, kuriem piemīt visas dzīvo būtņu pazīmes. Tie spēj elpot, baroties, izvadīt vielas, augt, attīstīties, kustēties, vairoties, mainīties un just. Augi arī jūt, tikai šo pazīmi sauc par kairināmību. Kairināmība ir organisma spēja reaģēt uz vides pārmaiņām. Dabā ir faktori, kuri augiem izraisa kairinājumu un auga atbildes reakciju. Tie ir gaisma, mitrums, temperatūra, gravitācija, pieskārieni, mēslojums. Saprotams, ja augu aplaista ar koncentrētu papildmēslojumu, tas var aiziet bojā, vai arī, ja ilgu laiku augu nelaista, tas arī reaģē un nokalst. Zinot šīs auga pazīmes, 8.klašu skolēni veica ilgtermiņa pētījumu, ko piedāvāja soma.lv platforma pēc bioloģijas jaunās programmas: ,,Gaismas kairinājuma ietekme uz auga dēstiem”. Vispirms katrai skolēnu grupai Petri platēs bija jāuzliek diedzēties sēklas, regulāri sekojot mitrumam, fotografējot un novērojumus ierakstot tabulā darba lapā. Mūsu skolas skolēniem šis darbs sagādāja lielu prieku un ar aizrautību varēja vērot starpbrīžos čaklos pētniekus, kuri ar lineāliem mērīja dīgļsaknes un asnu garumus. Bija stundas, kurās izdīgušās sēklas vajadzēja pārstādīt puķu podiņos ar zemi. Tas sagādāja prieku, jaunu prasmju apguvi, jo ne katrs pilsētnieks mājās kaut ko tādu ir redzējis un darījis. Lai izprastu kā augs reaģē uz gaismas kairinājumu, stundā no atnestajām kartona kastēm ar līmes pistoļu palīdzību tapa labirinti puķu podiem. Kastei vienā stūrī bija jābūt caurumam gaismas piekļuvei, bet augu ar puķu podu bija jāieliek pilnīgi tumšā kastē. Kas par pārsteigumu bija 8.klašu skolēniem, kad viņi ieraudzīja, ka augs, augot tumšā telpā, izlokās, maina augšanas virzienu, tiecoties uz gaismu! Daži augi pat paspēja izaugt līdz kastes caurumam un turpināja augt gaismā. Skolēni, uzrakstot ieteikumus pētījuma uzlabošanai, minēja, ka vislabāk izdīga un auga pupiņu sēklas un zirņi, tāpēc nākošreiz būtu jāizmanto tieši šo augu sēklas, bet daži izsecināja, ka visātrāk izaug miežu graudi vai rudzi. Grūtības arī bija, un tās saistītas ar pētnieciskā darba noformēšanu, eksperimenta rezultātu izvērtēšanu, secinājumu uzrakstīšanu. Redz, sanāk, augiem nav maņu orgānu, bet viņi sajūt gaismas kairinājumu!
Paldies 8.klašu skolēniem par jaunā temata apguvi, pētījuma uzstādīšanu un veikšanu, datu reģistrēšanu, izvērtēšanu un pacietību! Lai dzīvē noder jaunās zināšanas, prasmes un iemaņas!
Bioloģijas skolotāja M. Skutele
15 lapa no 198