Lasīšana – atslēga tavai izaugsmei
2020. gada oktobrī Latviešu valodas aģentūra rīkoja konkursu ,,Atpazīsti grāmatu”. Valodas spēļu kluba dalībnieki centās atminēt, kādu grāmatu nakts melnumā baiļu pilnām acīm lasa zēns. Redzot lielo, pelēko vilku, daudzi bērni minēja, ka zēns lasa pasaku ,,Sarkangalvīte”, bet 3. a klases skolēns Arvīds Gabrusāns kopā ar savu mammu Aiju sameklēja interesantu Roberešta Tjerī pasaku ,,Vilks, kurš izvēlās no grāmatas”. Tā ir pasaka par to, ka vienā neparastā dienā grāmatas varonis Vilks izvēlās, citiem vārdiem, izkrita no grāmatas, kas atradās bibliotēkā. Zēnam patika vārdi no pasakas: ,,Vilks sāka rāpties augšup pa grāmatu plauktiem, meklēdams kādu grāmatu, kur patverties. Plaukti bija augsti, stāvi kā klintis .. un Vilks desmit reizes gandrīz nolidoja zemē.” Kopā ar skolotāju Arvīds izdomāja pasakas turpinājumu, kā Vilks, ja tas nonāks Daugavpils Centra vidusskolā, uzreiz atradīs sev vajadzīgo grāmatu, tāpēc ka katrai grāmatai ir sava vieta plauktā.
Liels prieks un pārsteigums, ka Arvīds kļuva par vienu no konkursa uzvarētājiem! Latviešu valodas aģentūra priecājas, ka mūsu skolā ir centīgi lasītāji, un apbalvoja zēna ar aizraujošu balvu – spēli ,,Es mīlu Latviju”. Mūsu dzimtenes attīstībai ļoti svarīgi lasītkāri un izglītoti cilvēki. Nāk atmiņā Jāņa Jaunsudrabiņa vārdi:
"Raugies, bērns, ar savām gaišām acīm,
Savu tēvu zemi vēro tā,
Ka lai viņas mīļā, mīļā seja
Mūžam paliek tavā atmiņā…"
Pateicoties šim mūsu skolēna sasniegumam, gribu visiem atgādināt, ka lasīšana – tā ir īstā atslēga jūsu izaugsmei! Svarīgi atcerēties, ka grāmatās ir iekļauta visu pagājušo paaudžu gudrība un pieredze. Vēlreiz apsveicu Arvīdu Gabrusānu ar uzvaru!
Informāciju sagatavoja Olga Viktorovska
Pirmās klases skolēni mācās izmantot plastmasu
1.klases skolēni šogad realizē kompetencēs balstītu izglītības programmu, tāpēc uzdevumi, kurus nākas pildīt, nav tik ierasti un zināmi. Īpaši tas redzams dabaszinību stundās. Bērni novēroja dzīvo un nedzīvo dabu, salīdzināja dažādas sēklas un augu lapas, tādējādi gūstot zināšanas un pieredzi. Viņi mācās saudzīgi attiekties pret dabu. Ļoti pamatīgi tiek apgūta tēma ,,Kā pētīt materiālus? Kā šķirot materiālus?” īpaši interesants likās uzdevums par to, kā no sadzīvē izmantotajiem plastmasas priekšmetiem izgatavot kaut ko interesantu. Un lūk, kas sanāca.
Informāciju sagatavoja Jekaterina Šnaidere
113 lapa no 198