Centra vidusskolā jau ilgus gadus ir tradīcija mācību gada izskaņā rīkot Goda dienu, kurā tiek sveikti valsts, novada un pilsētas olimpiāžu laureāti, labāko zinātniski pētniecisko darbu autori, godalgu ieguvēji augsta līmeņa sporta sacensībās, skolēni, kuriem ir labas un teicamas sekmes mācībās un panākumi pilsētas vai valsts mēroga konkursos. 31.maijā skolas administrācija izteica pateicību pedagogiem, kuri ir veicinājuši skolēnu sasniegumus mācību darbā, radošajās aktivitātēs un sportā, ir aktīvi un novatoriski mācību un audzināšanas darbā, piedalījušies pieredzes apmaiņas pasākumos, tādā veidā dodot savu ieguldījumu skolas attīstībā. Savā uzrunā skolas direktors Jurijs Visockis atzina, ka virsotnes sasniedz tie, kas smagi strādā, un pateicās visiem, kuri popularizē Daugavpils Centra vidusskolas vārdu pilsētā, novadā un valstī. Skolas vecāku komitejas vārdā skolēnus un pedagogus apsveica Vera Komarova un pasniedza vecāku komitejas balvu, savukārt skolas administrācija izteica pateicību vecākiem, kuri devuši nozīmīgu atbalstu mācību un audzināšanas darbā.
No šī mācību gada izcilākajiem panākumiem jāmin mūsu vidusskolas posma volejbola komandas uzvara Latvijas volejbola turnīrā ,,Mix” (sporta skolotājs Maksims Sergejevs) un vidusskolas meiteņu volejbola komandas panākumi Eiropas kvalifikācijas čempionātā volejbolā Čehijā, kur starp Latvijas pārstāvētajam komandām Centra vidusskolas meitenes ieguva 2.vietu (sporta skolotājs Sergejs Forsjuks). Augstus rezultātus latviešu valodas olimpiādē sasniedza Sulamīte Tovija Rasnače (latviešu valodas un literatūras skolotāja Ināra Pakalne), ierindojoties starp vislabākajiem Latvijas skolēniem savā vecuma posmā.
Aizvadītais mācību gads Centra vidusskolai bijis darbīgs un radošs. Lai krāsaina, saulaina un pozitīviem mirkļiem piepildīta vasara!
Mācību gada noslēgumā 7.a, 7.b klases skolēni un vēl vairāki skolasbiedri no citām klasēm devās ekskursijā uz Lietuvas ostas pilsētu Klaipēdu. Skolēni apmeklēja Jūras muzeju-akvāriju, kurā iepazinās ar Baltijas jūras floru un faunu. Bija apskatāmi vairāk nekā 100 sugu dažādi jūras iemītnieki viņu dabiskajā vidē. Gliemežvāku kolekcija šajā muzejā uzskatāma par vienu no skaistākajām pasaulē. Pēc Jūras muzeja apskates visi devās noskatīties delfīnu šovu, kas kļuvis par Klaipēdas atpazīstamības zīmi un piesaista tūristus no daudzām valstīm. Tieši tas, kā delfīni spēlē basketbolu (vispopulārākais sporta veids Lietuvā), salto, ko vienlaikus izpilda 7 delfīni, sagādāja neaizmirstamus iespaidus.
Skolēni pastaigājās pa vēsturisko Klaipēdas vecpilsētu, kurā atrodas senatnīgi arhitektūras pieminekļi, muzeji un ostas promenāde. Visiem ļoti patika pieminekļi brīnumainiem varoņiem un lietām – pilsētas pele, kurai var iečukstēt ausī slēptāko vēlēšanos, naudas pods, skursteņslauķis, kuram pataustīt pogu, zēns ar pastaigā izvestu suni, kuru gribas noglaudīt.
Visiem iesakām apmeklēt brīnišķīgo pilsētu Klaipēdu!
7.a un 7.b klases audzinātājas S.Skrupska, N.Hozjainova
No 24.maija līdz 30.maijam mūsu skolā notika projektu nedēļa ,,100 simbolos/zīmēs/vārdos par Latviju”. Projekta mērķis bija izstrādāt un prezentēt dažādus materiālus, kuri veltīti Latvijas simtgadei, atspoguļotu Latvijas dabu, kultūru, izcilas personības, notikumus un, protams, paustu skolēnu attieksmi pret savu valsti. Projekta realizēšanas gaitā tika izveidotas filmas, izstrādāti dažādi uzskates materiāli, rotājumi klases un skolas telpām, interaktīva spēle par Latviju u.c. Ar izveidotajiem materiāliem varēs iepazīties skolas mājas lapā , klases stundās, mācību nodarbībās un viktorīnās par Latviju, kā arī redzēt kā rotājumu vai uzskates materiālu skolas telpās.
Apkopojot paveiktā darba rezultātus, īpaši gribas uzteikt 1.a un 2.c klases prezentācijas, 3.b klases izveidoto ozolu ar 100 lapām un 4.a klases Latvijas koka kontūru ar 100 Latvijai raksturīgām īpašībām, 7.b klases saliekamo koka grāmatu, 10.a klases interaktīvo viktorīnu ar 100 jautājumiem par Latviju. Minētie projekta darbi visprecīzāk atbilda projekta tēmā definētajai prasībai.
Taču, kā uzsvēra gan vairāki projekta dalībnieki, gan žūrijas locekļi, ir situācijas, kad ar simts vārdiem, zīmēm vai simboliem nepietiek, lai izteiktu savu mīlestību un piederību Latvijai. Daudzām klasēm bija darbi, kuros skolēni centās atspoguļot savas jūtas un zināšanas par Latviju, paust, ar ko viņi lepojas, un, lai arī skaitlis simts nebija galvenais, mēs zinām, ka vissvarīgākā ir attieksme un labi padarīts darbs.
Informāciju apkopoja Dace Aizpuriete
28.maijā, īstenojot projektu Nr.8.3.2.2/16/1/001 ,,Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”, Daugavpils Centra vidusskolas skolēnu grupa turpināja iepazīties ar Latgales dabas un kultūrvēstures objektiem. 8.maijā projektā iesaistītie skolēni devās ekskursijā uz Rēzekni un Rēzeknes novadu, bet šoreiz skolēni apmeklēja ievērojamas vietas Aglonas novadā un Preiļos.
Pirmais apskates objekts bija dabas liegums ,,Velnezers”, kas no 2004.gada definēts kā Eiropas nozīmes īpaši aizsargājama dabas teritorija. To apsaimnieko VAS ,,Latvijas valsts meži”, līdz ezeram ierīkots ērti piebraucams ceļš un takas, pa kurām var aiziet līdz gleznainajam, meža ieskautajam ezeram. Lai arī leģendas vēsta par saikni ar pašu nelabo, kā dēļ putni un zvēri tā tuvumā neesot manāmi, tur valdīja svētīgs miers, ziedēja maijpuķītes, meža zemenes, dziedāja putni, netālu kūkoja dzeguze, bija ļoti patīkami uzkavēties.
Tālāk ceļš veda uz Aglonas Vissvētākās Jaunavas Marijas debesīs uzņemšanas Romas katoļu baziliku. Bazilika ir nozīmīgs Latvijas katoļu reliģiskais centrs, vēlīnā baroka arhitektūras piemineklis. Tā celta 1780.gadā, bet 1993.gada septembrī, kad savas Latvijas vizītes laikā Aglonu apmeklēja pāvests Jānis Pāvils II, bazilika un tās apkārtne tika rekonstruēta, lai varētu uzņemt vairāk svētceļnieku. Diena bija ļoti saulaina un karsta, tāpēc visi labprāt uzkavējās svētā avotiņa tuvumā. Interesi izraisīja arī bazilikas laukumā esošais piemineklis lietuviešu karalim Mindaugam un viņa sievai Martai, kura nāca no latgaļu dzimtas Aglonas pusē. Daži vēstures avoti liecina, ka tieši Aglonā 13.gs. risinājušies izšķirīgi notikumi leišu karaļa Mindauga un viņa pārvaldīto teritoriju liktenī. Šobrīd Aglonā gatavojas īpašam notikumam, jo 24.septembrī baziliku apmeklēs pāvests Francisks Baltijas valstu simtgadei veltītās vizītes gaitā.
Pēc bazilikas apskates projekta dalībnieki pabija Aglonas Maizes muzejā, kur nogaršoja tikko ceptu maizi, rabarberu pīrāgu, kļockas pēc senām Latgales receptēm un uzmanīgi klausījās namamātes Vijas atraktīvajā stāstījumā par maizi, latgaliešu tradīcijām un dzīves vērtībām. Vijas kundzes izpildījumā šķietami ikdienišķi rituāli ieguva sakrālu raksturu, dega sveces, un, ēdot dienišķo maizi, bija viela pārdomām par to, kas mums ir dots.
Pēdējais pieturas punkts bija Leļļu karaļvalsts Preiļos. Tajā iespējams ne tikai apskatīt dažādas krāšņi tērptas lelles, to sejās atpazīt populāras personības, filmu varoņus, bet arī pašiem pārģērbties greznos kostīmos un iejusties aizgājušo gadsimtu galminieku lomā. Dažādu krāsu kleitas, kamzoļi, cepures platām malām, cirtaini, gari mati spēja pārvērst līdz nepazīšanai. 17.-19.augustā Preiļos notiks IV starptautiskais autorleļļu festivāls.
Projekta ,,Latgale – Latvijas briljants” īstenošana dzīvē bija interesanta un lietderīga, projekta dalībnieki tuvāk iepazina Latgali, sadarbojās viens ar otru un atzinīgi novērtēja kopā pavadīto laiku.
Projekta grupas vadītājas Ināra Pakalne, Dace Aizpuriete
Daugavpils Centra vidusskolas 10.a klases projekta grupa (A.Plečkins, O.Gedžjuns, A.Vorobjova, A.Gavriļenko, A.Vasiļjeva) kopā ar angļu valodas skolotāju Marinu Koževņikovu piedalījās Erasmus+ projektā ,,Keep smiling and shake” , kas maija vidū notika Spānijas galvaspilsētā Madridē. Projektā piedalījās jaunieši no Rumānijas, Maķedonijas, Turcijas, Lietuvas un Spānijas. Latviju pārstāvēja mūsu skolas projekta grupa.
Projekta mērķis: radīt iespēju dažādu valstu jauniešiem iepazīties ar Eiropas Savienības galvenajām koncepcijām un idejām, kā arī apspriest Eiropas jaunatnes problēmas tādās jomās kā sociālā dzīve, izglītība, kultūra un dzimumu līdztiesība. Piecu dienu laikā jaunieši komunicēja, analizēja dažādas problēmas, izspēlēja situācijas, prezentēja savu valsti un mācījās runāt projektā iesaistīto dalībnieku valodā. Noslēgumā tika eksponēta fotoizstāde par vairākām tēmām: cilvēktiesības, dzīvnieku tiesības, nabadzība, vientulība, draudzība.
Pateicoties šim projektam, skolēni ieguva vērtīgu dzīves pieredzi un iepazina projektā iesaistīto valstu, jo īpaši Spānijas, kultūru. Skolēni apmeklēja muzejus, ievērojamas vietas, bet visspilgtāko iespaidu atstāja Madrides parki un strūklakas.
Informāciju apkopoja Dace Aizpuriete