1.oktobrī Slimību profilakses un kontroles centra speciāliste no Ŗīgas novadīja izglītojošu pasākumu 4.-5. klašu izglītojamajiem par traumu profilaksi. Pasākumu mērķis ir izglītot 4.-5.klašu izglītojamos par traumu profilaksi, iespējamām traumu, jo īpaši galvas traumu, sekām un nepieciešamību lietot atbilstošu aizsargekipējumu aktīvās atpūtas un sporta laikā.
3.oktobrī Daugavpils pašvaldības policija sveica pirmklasniekus ar mācību gada sākumu un atkārtoja drošības noteikumus uz ielas, skolā, klasē. 1.klašu izglītojamie braši atbildēja uz daudziem jautājumiem. 1.klašu izglītojamie saņēma arī dāvanas – lineālu un atstarotāju.
Par godu Starptautiskajai Putras dienai 10. oktobrī AS „Rīgas Dzirnavnieks” un “Herkuless” arī šogad rīko Putras programmu ar izglītojošām un interaktīvām aktivitātēm skolās, lai izglītototu skolēnus un sabiedrību kopumā par graudaugu veselīgumu un putras ēšanas tradīcijām. Konkursā iesaistījās Daugavpils Centra vidsusskolas 5. klases #PutrasDiena #Herkuless.
Septembrī 1.c klases skolēni piedalījās konkursā „Pārsteidz Drako!”
Katru nedēļu tiek publicēts jauns uzdevums, kas jāpaveic visiem kopā. Pēc tam paveikto var nofotografēt un iesūtīt foto žūrijai. (www.drako.lv)
Un jau otrajā nedēļā mūsu darbs tika novērtēts.
Paldies organizatoriem par saldām un noderīgām balvām!
1.c klases audzinātāja Jeļena Ivbule
Daugavpils Centra vidusskolas 5.b klases skolēnus dabaszinības stundā gaidīja neparasts eksperimentālais uzdevums.
Lai pārliecinātos par gravitācijas spēka un berzes spēka esamību un darbību, izglītojamiem bija piedāvāts uztaisīt gaisa balonu vai izpletni no mājās pieejamiem materiāliem. Skolēni mājas darbu izpildīja patstāvīgi, inovatīvi darbojoties, kļūdoties un eksperimentējot, bet atbildīgi un aizrautīgi.
Tas izrādījās interesants darbs, ko skolotāja Monika Skutele piedāvāja saviem mazajiem audzēkņiem. Katrs darbs tika vērtēts pēc kritērijiem, kuros ietilpa lidojoša modeļa oriģināla konstruēšana, lidojuma izpildes kvalitātes demonstrēšana un skaidrojums, izpletņa/gaisa balona materiālu nosaukšana un pašvērtējums. Mācību procesā svarīgāka mācīšanās forma ir tā, kas balstīta praksē – ietver izmēģināšanu, analīzi. Skolotājs izvirza mērķi un skaidrus snieguma kritērijus, bet skolēni darbojas patstāvīgi un radoši. Īpaša uzmanība stundā ir pievērsta tādai noteicošai kompetencei kā pašvadīta mācīšanās. Tas nozīmē, ka bērniem ir jāspēj reflektēt par savu mācīšanos, vadīt savas mācīšanās darbības, kā arī iepazīstināt citus ar iegūtajiem rezultātiem, uzstājoties klases priekšā, novērtēt sava paveiktā un citu skolēnu paveiktā nozīmi.
Burvīgus gaisa balonus un izpletņus savām acīm vēroja un novērtēja 5.b klases audzinātāja J. Bendorjusa