21. janvārī 6.c klasē, sadarbībā ar skolas muzeju un tās vadītāju Jevģeniju Bendorjusu, notika 1991. gada barikāžu atceres pasākums. Tā laikā skolēni atsauca atmiņā agrāk dzirdēto un redzēto par 1991. gada notikumiem Rīgā, kad Latvijas neatkarības atbalstītāji aizstāvēja valsts brīvību.
Atceroties un godinot tā laika varoņus, katrs skolēns Brīvības kokā „iededza” savu auseklīti, kas simbolizē gaismas uzvaru cīņā ar tumsu.
Pateicībā, 6. C klases skolēni un skolotāja I.Pakalne
PILSĒTAS RADOŠO DARBU KONKURSĀ "Disney Characters' Christmas in Latvia"
1.vietu ieguva Daugavpils Centra vidusskolas izglītojamie:
- Jeļena Skrupska 11.a,
- Mihails Koržeņevskis 11.a,
- Anna Sedača 10.a
Paldies skolotājai Aleksandrai Truskovskai par iedvesmu un atbalstu!
Šobrīd aprit 31 gads, kopš 1991. gada janvāra barikādēm, kad Latvijas neatkarības atbalstītāji aizstāvēja valsts brīvību. 1991. gada barikāžu atceres pasākumi notiek visā valstī, katrā skolā.
Daugavpils Centra vidusskolā klases stundās skolēni atcerējās barikāžu aizstāvjus. Barikādes bija nozīmīgs tautas pašapziņas un gribas izpausmes brīdis, kad cilvēki bija apņēmības pilni nosargāt savu zemi un brīvību. Tā bija nevardarbīgās pretošanās izpausme, masveidīga gatavība aizsargāties bez ieročiem, kad, Latvijas Tautas frontes aicināti, cilvēki izveidoja barikādes apkārt stratēģiski svarīgiem objektiem Rīgā un citur Latvijā. Pateicoties plašajai sabiedrības iesaistei, neatkarības pretinieku mēģinājums pārņemt varu izgāzās. 1991. gada janvāra barikādes ir arī izcils un unikāls starptautiskas nozīmes nevardarbīgas pretošanās piemērs, kā arī būtiska Latvijas vēstures sastāvdaļa. Katru gadu mēs vēl un vēl atceramies 1991.g. notikumus Rīgā. Klasēs notiek piemiņas stundas, video filmu demonstrēšana, sarunas par vēsturiskajiem notikumiem.
Ļoti atbildīgi sarunai par barikāžu laiku sagatavojās mūsu skolas visjaunākie audzēkņi-2.a klases skolēni. Dizaina stundā ar skolotāju N.Glušakovu skolēni sagatavoja auseklīšus. Darbs prasīja gan pacietību un čaklumu, gan sniedza skolēniem jaunas zināšanas. Bērni uzzināja par ausekļa zīmes simbolisko nozīmi, pielietojumu, iemācījās pareizi veidot zīmi no papīra. Stundā saprata, ka auseklītis ir Latvijas neatkarības atjaunošanas zīme. Vārds “auseklītis” ir darināts no darbības vārda “aust”, radniecīgs vārdam “ausma” – rīta blāzma. Tas pasargā no ļauna, sniedz aizsardzību, simbolizē gaismas cīņu ar tumsu. Nodrošinot starppriekšmetu saikni, saruna par barikādēm turpinājās arī nākamajā dienā klases stundā. Skolēni stundas laikā apmeklēja skolas muzeju, kur iepazinās ar vārdu «barikādes», uzzināja par galveniem notikumiem, kas risinājās Rīgā 1991.gadā. Foajē telpā bērni apskatīja ekspozīciju, veltītu barikādēm: pasildīja rokas pie improvizētā ugunskura, pielaikoja cimdus, kurus kādreiz aukstajās janvāra dienās nesa cilvēki barikāžu aizstāvjiem, un Brīvības koka zarus izgaismoja ar pašdarinātiem auseklīšiem. Kā kādreiz barikāžu dalībnieki ,arī mūsu mazie audzēkņi sildīja rociņas , turot tējas krūzītes. Garda salda tēja, ugunskura gaisma, dūraiņi, auseklīši - viss palīdzēja iejusties barikāžu dienu atmosfērā.
Barikāžu laiks... Atcerēties, zināt, godināt… Savā pateicībā un cieņā mēs, Centra vidusskolas skolēni, mazi un lieli, esam vienoti.
2.a klases skolēni un skolēnu vecāki izsaka pateicības vārdus par novadīto stundu muzejā! Noteikti tādas integrētas vēsturiskās stundas gaida mūsu mazus audzēkņus arī turpmāk.
2.a klases audzinātāja N.Glušakova un skolas muzeja vadītāja J.Bendorjusa .
Jaunākās tehnoloģijas arvien vairāk ienāk mūsu dzīvē, sniedzot ikvienam ļoti plašas izklaides iespējas.
3.c klasē nedēļas nogalē norisinājās radoša 3D pildspalvu darbnīca. Tas bija patiešām aizraujoša laika pavadīšana.
Paldies Nikolei un Artjomam par instruktāžu, interesantu stāstu un iespēju katram iepazīties ar 3D pildspalvu, ikviens varēja izmēģināt 3D pildspalvu un izveidot rotājumu.
Tagad trešklasnieki zina, kā 3D pildspalva spēj izveidot zīmējumu uz dažādām virsmām vai pat gaisā. Interesanti, ka plastmasa sacietē gandrīz uzreiz, kas ļauj zīmēt bez apstāšanās. Ka arī ir iespējas izmantot dažādas krāsas izejmateriālus.
Mēs lieliski pavadījām laiku; jautri , bet arī izglītojoši. Rezultāts patiešām ļoti iespaidīgs!
3.c klases audzinātāja Jeļena Ivbule
Tad mazāk vietas paliks rūgtumam.
Lai mūsu lūpas mācās runāt pateicības vārdus,
Būs mazāk jāraud, jākurn, jāsūdzas!
Paldies dienas ietvaros 11.janvārī skolā notika pilsētas psihologu organizētā akcija “Vēlos pateikt paldies!”.
Latviešu valodā „paldies” ir cēlies no vārdu salikuma „palīdzi dievs”. Katrreiz, sakot kādam paldies, mēs līdz ar to vēlam palīdzību viņa gaitās no augstākiem spēkiem.
Pateicības vārdiem ir maģiska iedarbība, ar to palīdzību cilvēki dāvina prieku cits citam un pauž uzmanību, bez kuras nevar dzīvot neviens cilvēks.
Pateicības vārdi ir mutiski glāsti, tie spēj nomierināt un sasildīt ar savu siltumu. Galvenais, lai paldies būtu teikts no visas sirds.
11. janvāri mūsu skolas skolēni, skolotāji un darbinieki no visas sirds pateicās visiem tiem cilvēkiem, kas atbalsta, palīdz, iedvesmo mūs un dod spēku būt tādiem, kādi mēs esam!
Skolēni rakstīja:
- „Es gribu pateikties mammai par mīlestību, pat tad, kad es kļūdos.”
- „Paldies ārstiem, kas glābj vai palīdz cilvēkiem.”
- „Paldies tiem cilvēkiem, kuri padara pasauli labāku.”
- „Es gribu pateikt paldies savai ģimenei. Pateicos jums par to, ka jūs vienmēr blakus, par to, ka palīdzat grūtā brīdī.”
- „ Paldies par dzīvi, paldies pasaulei. Paldies par rūpēm un mīlestību.
- Paldies par atbalstu un padomu. Paldies par jaunām emocijām un sajūtām.”
- „Vēlos pateikt paldies skolotājiem!!! Par labām sajūtām skolā, par zināšanām un par lielu palīdzību skolēniem!!!”
Sirsnīgs PALDIES katram, kurš spēj padarīt ikdienu krāsainu, siltu un drošu!
Psihologs Olga Jermolajeva