Bioloģijā 7. klasē, tematā ,,Kas sedz organismus?”, viena no apgūstamajām prasmēm ir ādas modeļa veidošana, lai attēlotu ādas uzbūves saistību ar veicamajām funkcijām. Ādu var veidot no plastilīna, var veidot digitāli, izmantojot sagatavi Power Point dokumenta veidā vai lietot Google Classroom mācību platformu. Taču mūsu skolas skolēniem bija uzdevums sadalīties pāros pa divi un no dažādiem materiāliem izveidot ādas telpisku 3D modeli, izskaidrojot uzdevumus, ko āda veic (izmantojot soma.lv piedāvāto projekta darbu). Vispirms bija jāiemācās ādas kārtu nosaukumus, atrašanās vietas, ādas sastāvdaļas un to funkcijas. Kad galvā jau bija izveidojies ,,ādas modelis” -  temats izprasts, varēja izdomāt un atnest piemērotākos materiālus modeļa veidošanai. Šis pašvadītas mācīšanās uzdevums tika veikts stundā – veidots ādas telpisks modelis. Izrādījās, ka visvairāk prasmju, iemaņu un izdomas bija jāpieliek kvalitatīvi piestiprinot modeļa sastāvdaļas, lai tās nekristu nost no pamatnes, tādējādi izpildot vienu no vērtēšanas kritēriju prasībām. Prezentējot darbus, skolēnu stāstījumam bija jābūt pārdomātam, zinātniski pareizam, raitam. Visai klasei bija jārāda un jāstāsta, kuras ķermeņa daļas āda ir attēlota modelī, kāda materiālu un krāsu izvēle izvēlēta, kāda ir matu struktūra, jānosauc svarīgākās funkcijas, ko āda spēj nodrošināt. Un stāstījumu bija jābeidz pastāstot, ko var apgūt ar modelēšanas palīdzību un kādas grūtības bija jāpārvar, lai sasniegtu rezultātu.

Redz, praktisku uzdevumu veikšana ir viena no efektīvākajām mācīšanās aktivitātēm, kuras, cerams, skolēni atcerēsies visu mūžu, jo palīdz nostiprināt iegūtās zināšanas.

Bioloģijas skolotāja M. Skutele