10. februārī 7.b klases skolēni mācību ekskursijas laikā apmeklēja Daugavpils Inovāciju centru, lai iepazīstos ar interaktīvām ekspozīcijām, kuras veicina integrētu pasaules un sevis izzināšanu. Skolēni ieraudzīja un mēģināja izprast pasaules procesus fizikā, ķīmijā, bioloģijā, ekonomikā un citas zinātnēs. Viņi eksperimentēja un pētīja, izmantojot eksponātus un instalācijas.
Patīkami bija vizuāli un praktiski apskatīt un darboties ar robotu, kurš bija tik gudrs, ka spēja samainīt klucīšus pēc uzliktās programmas – pacelt, samainīt vietām un nolikt pareizo. Varēja vērot animāciju uz sienas ,,Kā pareizi izlietot ūdeni”, darboties un izprast ,,Viļņu demonstrēšanu”. Gandrīz katrs skolēns izmēģināja savas spējas ,,Vāveres ritenī”, lai spriestu par savu ķermeņa kustību. Pie eksponāta ,,Skaņas ātrums “ skolēni labprāt uzturējās ilgi, lai izprastu, cik ātri izplatās skaņa – to reāli un vizuāli varēja redzēt caurulēs, kuras atradās blakus runātājam. Milzīgs telūrija modelis - Saule, Zeme un Mēness rādīja šo debess ķermeņu savstarpējo rotācijas kustību, varēja modelēt dienas un nakts iestāšanos, gadalaiku maiņu, Saules un Mēness aptumsumus. Varēja izprast noslēgtu ķēdi; vienkāršo mehānismu darbību, ar virves palīdzību paceļot/ nolaižot platformu ar sevi. Diezgan ilgi skolēni pētīja ,,Digitālo zemeslodi”, spēlēja prāta spēles, pētīja meža resursus, klimata pārmaiņas, ilgtspējīgu pilsētu, atkritumu apsaimniekošanu. Meitenes vairāk aizkavējās pie ,,Lielveikala” eksponāta, zēni pie ,,Biržas brokera”, ,,Biržas vārdnīcas”, ,,Kredīta atmaksas kalkulatora”, fotografēja sevi izliektā un ieliektā spogulī. Vizuāli pievilcīga bija ,,Uztura piramīda”, pārbaudīja savu svaru uz ,,BMI viedajiem svariem” un izrēķināja savu ķermeņa masas indeksu. Daudzi ģenētikas uzdevumi netika sākti, jo septītajā klasē par to vēl nav saprašanas, bet vizuāli DNS modeli skolēni apskatīja. Interesanti bija pētīt ,,3D cilvēka ķermeņa izpētes galdu”, aplūkojot un iepazīstot cilvēka ķermeņa orgānu sistēmas, tās pietuvinot skārienjutīgā ekrānā, grozot un mainot režīmus. Tika aplūkota un pētīta evolūcijas attīstības shēma ar dinozauriem, digitālā spēle ,,Cīņa ar vīrusiem”, mikropreparāti mikroskopos. Taču ,,Veloatrakciju ar torņiem” (kā cirkā), kur pa vītņkāpnēm bija jāuzkāpj dažus metrus virs zemes un pa trosi uz velosipēda bija jāsaglabā līdzsvars, pārvietojot smaguma centru pa labi un pa kreisi, mainot ķermeņa stāvokli, visi skolēni izmēģināja pat vairākas reizes. Daugavpils Inovāciju centrā skolēni iepazinās ar tādām profesijām kā biržas brokeris, biologs, astronoms, zoologs, genētiķis, pārtikas tehnologs, pārdevējs, dietologs, fiziķis, ekologs, mežsaimnieks, arhitekts un daudzām citām. Skolēnu atsauksmes par šo mācību ekskursiju:
Andrejs un Ņikita Jeresko: “Mums patika viss, gan robots, kas pārliek klucīšus, gan eksponāts, kurš cēla cilvēku augšā un lejā, gan zāle ar mikroskopiem, gan vāveres rats, kur bija jāgriež ritenis ar kājām un parādījās indikatora bultiņa, bija diagrammas, prāta spēles. Patika īsfilma par ūdens taupīšanu, spēles un uzdevumu kartītes, ko varēja pētīt, velobrauciens pa virvi, uztura piramīda un dažādi vingrinājumi ar Zemi, Sauli, Mēnesi”.
Matvejs Afanasevičs: ,,Man patika viss un es visu sapratu, bet es jau tur biju divas reizes, tāpēc bija garlaicīgi”.
Maksims Stepanovs: ,,Daugavpils Inovāciju centrā man patika ,,Šūnu pētīšanas labaratorija”, kur mikropreparātus varēja aplūkot mikroskopā, patika braukšana uz velosipēda, svara (ĶMI) noteikšana, lai zinātu, vai ir liekais svars”.
Dmitrijs Cvetkovs: ,,Man patika braukt ar velosipēdu vairākus metrus virs zemes un klausīties dzīvnieku skaņas, kad paceļas liftā”.
Jauki, ka Daugavpilī ir Inovāciju centrs, aizrautīgas, pamācošas ekspozīcijas zinātgribošiem skolēniem.
Informāciju sagatavoja klases audzinātāja I.Lobanova un bioloģijas skolotāja M. Skutele.