Katru gadu septembrī koki pamazām ietērpjas krāsainā lapu rotā, mūsu audzēkņi atsāk mācības skolā, un protams, atkal klāt ir Dzejas dienas ( Raiņa dzimšanas diena).
1.oktobrī Daugavpils Centra vidusskolas 6.b klases audzēkņus gaidīja neparasta literatūras mācību stunda, kurā vienlaikus skanēja vairākas valodas: latviešu, angļu, krievu. Mācību pasākuma mērķis bija pilnveidot pedagogu sadarbības/kopīgas mācīšanās prasmes, lai palīdzētu skolēniem apgūt jauno mācību vielu, izmantojot iepriekš apgūtās zināšanas latviešu, angļu un dzimtajā valodā. Nav nekāds noslēpums, ka, laikam ejot, grāmatu popularitāte arvien samazinās. Mūsdienās bērni daudz labprātāk izvēlas citas izklaides iespējas, nevis grāmatu lasīšanu. Mācību stundas mērķis - pievērst skolēnu uzmanību lasīšanai, literatūrai, dzejai kā kultūras mantojumam. Rosināt skolēnus pašiem iesaistīties lasīšanas procesā.
Skolēnus gaidīja 4 radošās stacijas:
1.stacijas darbība norisinājās skolas bibliotēkā. Skolotāja L. Soldāne audzēkņiem piedāvāja iejusties dzejnieka lomā un salikt K.Kalniņa dzejoļa pantiņus vienā veselumā. Izjust dzejoļa ritmu, atskaņu skanīgumu un vārdu tēlainību skolēni mācījās latviešu valodas un dzejas darbnīcā. Raiņa dzeja skanēja kā rudens melodija.
2.stacijā skolēni pārvietojās uz angļu valodas kabinetu, kur viņus sagaidīja skolotāja T.Judajeva un N. Hozjainova. Darbnīcas tēma- " Slavenie angļu bērnu literatūras varoņi". Skolēni noskatījās prezentāciju par vairākiem varoņiem: Alise Brīnumzemē, Robinsons Krūzo, Vinnijs Pūks, Frodo no "Gredzenu pavēlnieka" u.t.t. Pie sienas bija piestiprināta informācija par varoņiem: valsts, vieta, kur varoņi dzīvo, autors, tuvie draugi, piedzīvojumi, kas notika ar šo varoni utt. Bērni meklēja informāciju, kura raksturoja izvēlēto varoni, izteica savu viedokli, sprieda, vai vēlētos satikties ar šo varoni dzīvē, un kādu jautājumu viņi tam uzdotu. Atrast vajadzīgo informāciju radošajā bankā, ātri atnest savai grupai pareizās atbildes variantu - viss veicināja sacensības garu. Un atkal darba aizstāvēšanā skanēja skolēnu balsis, tagad jau angļu valodā.
3.stacijā skolēni izgāja no klases foajē, kur pie molbertiem bija piestiprinātas baltas lapas dzejas radīšanai. Krievu dzejnieka A.Puškina poēmas fragments «У лукоморья дуб зелёный…» kā pēc burvja mājiena materializējās uz baltā papīra, lai vēlāk krāšņi un aizrojoši skanētu kopīgajā deklamācijā.
4.stacija notika skolas laukumā brīvdabā. Silts rudenīgs vējš, saulītes stari, dzeltenas koku lapas un dzeja uz asfalta. Ar krītiņu rokās skolēni rakstīja uz asfalta dzejas pantiņus, veltītus rudenim, latviešu, angļu , krievu valodā. Gribējās, lai garāmgājēji lasītu mums līdzi un lai dzejas dienu noskaņojums rastos arī viņiem.
Dzejas dienas pasākums noslēdzās bibliotēkā, kur audzēkņus par centīgo darbu gaidīja sārtie Latgales dārzu āboli, kuri savā krāšņumā varēja sacensties ar dzeju.
Liels paldies pasākuma organizatoriem un īstenotājiem- l. Soldānei, T.Judajevai un N.Hozjainovai.
Skolēnu iespaidi:
«Tas bija aizraujošs un ļoti interesants pasākums ar daudzveidīgām stacijām. Esmu ļoti apmierināts! Stacijas bija saistītas ar vienu tēmu- literatūra, bet literatūra dažādās valodās- krievu, latviešu, angļu.» (V.Bistrickis)
«Es uzzināju dzejnieku darbus, veicu interesantus uzdevumus.» (J.Novikovs)
«Man ļoti patika strādāt komandā, jo komandā vienmēr var paveikt vairāk. Zīmēt uz asfalta bija jautri un arī pamācoši. Beigās visiem rokas bija krāsainas vai baltas no krītiņiem.» (V.Staceviča)
« I really liked this event.I liked when we wrote quotes on the ground.I wrote all three quates: Latvian, Russian, English. I hope this event will be next year.» (Kirills Luščiks)
«Man īpaši patika bibliotēkā. Bija interesanti arī rakstīt pašiem uz asfalta celiņiem.» (A.Šostakovskis)
«Man patika šī diena. Bija interesanti paspēlēt vārdos. Interesanta bija 2.stacija un dzejoļu rakstīšana ārā.» (M.Mihailovs)
«Šodien uzzināju daudz jauna. Šī diena man ļoti iepatīkas. Mēs jūtamies ka poligloti. Latviešu valoda mēs radījām Raiņa dzeju. Angļu valodā meklējam atbildes par grāmatas varoni. Krievu valodā no teikumiem veidojām Puškuna dzejoli. Man ļoti patika tāda valodu daudzveidība.» (T.Osipovs)
«Visvairāk man patika angļu valodas stacijā. Tur bija literāro varoņu attēli, kuriem vajadzēja pievienot autora vārdu, aprakstu. Ārā mēs rakstījām uz asfalta dzeju dažādās valodās. Krīts ātri beidzas, bet man gribējās rakstīt vēl un vēl. Tāda stunda man ļoti iepatikās.» (O.Čerņavska)
«Šodien bija interesanta spēle! Man ļoti patika angļu valodas varoņus atminēt pēc portreta. Bet visvairāk patika rakstīt dzeju uz asfalta. Mēs rakstījām uz asfalta skaistu un dzīvespriecīgu dzeju! Man ļoti patika! Paldies!» (K.Jemeļjanova)
«Ļoti patika rakstīt ar krītiņiem uz asfalta. Mēs rakstījām dzeju vairākās valodās. Bija jautri, radoši! Mēs atpūšamies svaigā gaisā. Man ļoti patika tādā veida stunda.» (J.Beļajeva)
«Man viss ļoti patika. Īpaši angļu valodas stacijā un rakstīšana uz asfalta. Mēs izvelējamies literārā varoņa portretu un stāstījām par viņu. Bija forši!» (K.Bogdanova)
«Viss patika. Bija interesanti.» (B.Dombrovskis)
«Man patika veidot no pantiņiem dzejoli latviešu valoda, kā arī stāstīt par varoni angļu valodā.» (M.Vasiļonoks)
«Man ļoti patika zīmēt un rakstīt uz ceļa. Visiem bija ļoti interesanti darbi. Interesanti bija meklēt angļu valodā pazīstamo grāmatu varoņus.» (V.Truboviča)
«Man patika angļu valodas stacija. Daudz uzzināju par mīļāko filmu varoņiem.» (V.Drabo)
«Man patika stacija «Лукоморье» un dzeja uz asfalta. Es+ āboli= mīlestība.» (D.Sičugova)
«Šodien viss bija ļoti interesanti.» (A.Upenieks)
«Visvairāk patika dzeja uz asfalta.» (V.Trule)
«Man ļoti patika šodienas pasākums. Īpaši atmiņā palika asfalta dzeja. Bija interesanti pārrakstīt dzejas rindiņas latviešu un angļu valodā. Paldies!» (E.Kezika)
«Patika dzeja uz asfalta.» (A.Ribakovs)
«Man patika zīmēt uz asfalta. Tas bija visradošākais uzdevums!» (D.Petrovs)
«Man patika āboli, interesanta stacija angļu valodā un pantiņi uz asfalta.» (J.Vilmanis)
«Patika rakstīt ar krītiņiem uz asfalta. Un noslēgumā mēs visi dabūjām ļoti garšīgus ābolus.» (P.Deņisovs)
«Man patika angļu valodas stacija, jo manai gripai uzdevums bija veltīts Harijam Poteram. Es daudz zinu par šo literatūras varoni. Sajūtu gandarījumu par sevi , kad atbildēju klases priekšā .Man patīk angļu valoda.» (N.Škuts)
Literatūras stundā ar 6.b klases audzēkņiem piedalījās un dzejoļus skaitīja klases audzinātāja J.Bendorjusa